تبلیغات
خرید اینترنتی

LOGO

خرید اینترنتی
مرجوعی با هماهنگی قبلی پذیرفته می شود (( 09144519352 پناهی ))
  • banner 240x80px1
  • banner 240x80px2
  • banner 240x80px3

زندگینامه جک ولش


جک ولش روش نوینی در نحوه اداره شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ ابداع کرد که امروزه بسیاری از مدیران بزرگ فارغ‌ از اصول فرسوده و سنتی پیشین، به راحتی کنترل امور مرزهای تجاری خود را در دست گرفته و با سرعتی باورنکردنی به سوی پیشرفت و توسعه پیش می‌روند. تکنیک‌های افسانه‌ای مدیریت ولش به گونه‌ای است که هر مدیری را در هر قلمرویی به اوج می‌رساند. او خود نمونه بارز و موفق تکنیک‌های ولش است که در سن 44 سالگی کنترل تمامی امور کمپانی بزرگ و نامداری چون جنرال الکتریک آمریکا را در اختیار گرفت و عنوان جوان‌ترین مدیر یکی از بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده را از آن خود کرد.

جان فرانس ولش جی.آر در سال 1935 در ایالت ماساچوست آمریکا به دنیا آمد. در سال 1957 مدرک مهندسی شیمی خود را از دانشگاه همان ایالت دریافت کرد و پس از آن به سرعت به ادامه تحصیل مشغول شد و توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن دکترای این رشته را از دانشگاه آیلینیوس دریافت نماید.
بلافاصله پس از فراغت از تحصیل یعنی در سال 1960، ولش به کمپانی جنرال الکتریک پیوست و مشغول به‌کار شد؛ اما یک سال بعد تصمیم به ترک این کمپانی گرفت. او که از بدو ورود به این مکان با نحوه ارتقا شغلی کارکنان و برخی روش‌های مدیریتی مشکل داشت، پس از یک سال فعالیت با دریافت پیشنهاد کار در یک شرکت شیمی معدن با جدیت تمام تصمیم به ترک جنرال الکتریک گرفت. دریافت حقوق 10500 دلار برای یک مهندس جوان و تازه‌کار اگرچه ایده‌آل به نظر می‌رسید، اما او سوای مسائل مادی به روحیات حاکم بر محیط کارش بیشتر اهمیت می‌داد. به هر ترتیبی که بود تا یک سال توانست این شرایط را تحمل نماید اما به محض دریافت پیشنهاد جدید از شرکتی دیگر، تصمیمش جدی‌تر شد.
هنگامی که ولش تصمیمش را برای مسئول رده بالایش، روبن گاتوف مطرح کرد، با عکس‌العمل عجیبی روبه‌روشد. او که تا پیش از این تصور می‌کرد، گاتوف از شکایت‌های هرروزه ولش در مورد نحوه بوروکراسی دست و پاگیر کمپانی خسته شده است و با شنیدن تصمیم او بسیار خوشحال خواهد شد، به ناگاه با عکس‌العمل شدید او مبنی بر عدم اجازه به وی برای چنین کاری روبه‌رو شد.
گاتوف که خود مدیری جوان و لایق در آن بخش به حساب می‌آمد، به خوبی می‌دانست که وجود افرادی متخصص چون ولش برای جنرال الکتریک سرمایه‌ای بی‌کران محسوب می‌شوند و از دست دادن آن‌ها به منزله از دست دادن بخش مهمی از سرمایه شرکت است. از همین‌رو ولش و همسر جوانش را برای گردش در خارج از شهر دعوت کرد و در یک گفت‌وگوی چهار ساعته توانست او را قانع سازد تا از تصمیمش منصرف گردد. او به ولش قول داد که شرایط را به گونه‌ای مهیا سازد که گویا او به دور از بوروکراسی ادارات و شرکت‌های بزرگ تنها برای شرکت‌های کوچک تحت فرمان یک کمپانی بزرگ کار می‌کنند و بدین ترتیب تمامی این رفت و آمدهای وقت‌گیر اضافی برای انتقال نظرات و تصمیمات برای او برداشته خواهد شد.
به دنبال این جریان، ولش با عزمی جدی‌تر به کار بازگشت و به کمک گاتوف توانست پله‌های ترقی را به سرعت طی نماید. او ابتدا با بکارگیری روش نوین و مبتکرانه بازاریابی محصولات جنرال الکتریک را به طرز شگفت‌آوری ارتقا داد و از همین‌رو نام و اعتبار خاصی در کمپانی به‌دست آورد. سپس در سال 1972 به سمت معاونت یکی از بخش‌ها، در سال 1977 مدیریت آن بخش، در سال 1979 یکی از اعضای هیات مدیره و سرانجام در سال 1981 به‌عنوان جانشین رجینالد جونز و جوان‌ترین مدیرکل کمپانی عظیم جنرال الکتریک منصوب شد.
در طول فعالیت 20 ساله او در این سمت، جنرال الکتریک پیشرفتی بی‌سابقه در خود مشاهده کرد به طوری که فروش محصولات آن از 12 میلیارد دلار در سال 1981 به 280 میلیارد دلار در سال 2001 افزایش یافت. تعداد بسیاری از کارشناسان موفقیت ولش را مدیون توانایی او در مدیریت و بکارگیری تکنیک‌های فوق‌العاده موثر می‌دانند. او به سادگی می‌دانست که چطور افکار و اهدافش را به تک تک افراد از بالاترین رده تا پایین‌ترین رده شرکت انتقال دهد. او اعتقاد داشت که مدیران ارشد شرکت به جای نصب انواع و اقسام اطلاعیه‌های مختلف در تابلو اعلانات و یا ابلاغ نظراتشان توسط بوروکراسی طولانی و خسته‌کننده اداری، می‌بایست از شیوه تکرار استفاده کند. به باور او این مساله باید به گونه‌ای انجام شود که اهمیت اهداف و مقاصد و یا دستورات جدید حتی به خانه کارکنان نیز کشیده شود و آن‌ها سر سفره شام با خانواده نیز در مورد آن صحبت کنند. در نظر او اگر در ذهن کارکنان، شرکت از شکل یک راهرو دراز و پر پیچ و خم با موانع متعدد برای رساندن خبر از جایی به جای دیگر به یک سوپرمارکت بزرگ تشبیه شود، دیگر تمامی اتلاف وقت و انرژی در این سیستم اداری از بین خواهد رفت. اگر تمامی بخش‌ها همچون قفسه‌های سوپرمارکت در کنار هم و در معرض تماس دیگران قرار گیرند، نه به سیستم کاری آن‌ها لطمه‌ای خواهد خورد و نه دخالت و ناهماهنگی در انجام امور پدید خواهد آمد، علاوه بر این‌ها تماس طولانی مدت همه با یکدیگر سبب خواهد شد تا مطالب موردنیاز کمپانی بارها و بارها دهان به دهان تکرار شده و در ذهن همگان نقش بندد.
بکارگیری این روش غیرمعمول سبب شد تا کارکنان همگی خود را جزئی از کل بدانند و تماس‌های روزمره آن‌ها با مدیران ارشد کمپانی، نوعی اعتماد به نفس و وابستگی عاطفی به جنرال الکتریک در آن‌ها پدید آورد و این‌گونه شد که در مدت 20 سال این کمپانی چنان رشدی کرد که قوی‌ترین مدیران دنیا از عهده آن برنمی‌آمدند.
اگرچه در سال 2001، ولش از سمت خود بازنشسته شد اما توان علمی و مدیریتی او به حدیست که حتی در سن و سال امروز نیز قریب به 500 کمپانی او را به عنوان مشاور و راهنما در کنار خود دارند و از تکنیک‌های خلاق او سود می‌جویند.

برچسب ها : زندگینامه جک ولش ,
دنبالک ها : زندگینامه جک ولش ,
دسته بندی : مطالب آموزشی ,
فروشگاه برادران پناهی
» درباره قانون جذب و تاثیر آن بر ذهن ( یکشنبه 1395/09/14 )
» تاثیر افکار منفی در بدن ( دوشنبه 1395/09/1 )
» مطالعات یک پرستار استرالیایی در مورد آروزوی افراد در هنگام مرگ ( جمعه 1395/08/21 )
» تکرار اشتباه ( شنبه 1395/05/2 )
» تمرکز روی هدف ( دوشنبه 1395/04/28 )
» قله ها و پناهگاه ها ( یکشنبه 1395/04/27 )
» اهداف ( شنبه 1395/04/26 )
» ده نگته مهم ( پنجشنبه 1395/04/24 )
» درباره عقاب ها ( سه شنبه 1395/04/22 )
» برنامه ریزی و مدیریت زمان ( سه شنبه 1395/04/22 )
» درباره استیل البرز ( شنبه 1395/03/29 )
» برندهای معروف ایران 3 ( پنجشنبه 1395/03/27 )
» برندهای معروف ایران 2 ( چهارشنبه 1395/03/26 )
» درباره استیل البرز ( جمعه 1395/03/21 )
» برندهای معروف ایران 1 ( جمعه 1395/03/21 )
درباره ما

بنام خدا
"اللّهُ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشَاء وَیَقَدِرُ وَفَرِحُواْ بِالْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا فِی الآخِرَةِ إِلاَّ مَتَاعٌ"
"خدا هر که را خواهد فراخ روزی و هر که را خواهد تنگ روزی می‌گرداند، و (این مردم کافر) به زندگانی و متاع دنیا دلشادند در صورتی که دنیا در قبال آخرت متاعی (موقت و ناقابل) بیش نیست."
آیه 26 سوره رعد

در دنیای امروز كه قدرت اقتصادی هر كشور تثبیت كنندة موقعیت و جایگاه آن كشور در میان سایر ممالك می باشد تلاش به منظور توسعه اقتصادی امری حیاتی است كه در درجة اول به عهده دولت و مسئولین و در مرتبه بعدی وظیفه هر یك از آحاد ملت می باشد . ما نیز به نوبه خود سعی بر آن داریم تا با بیان كوتاهی در زمینة تجارت و بازرگانی ، اندكی از مشكلات آن را كاسته و پیشرفت آن را تسریع نماییم . هدف از نگارش مطالب این وبسایت ارتقاء مهارتهای افراد به منظور بكارگیری هرچه بهتر و سریعتر از شبكة گسترده جهانی در زمینة فعالیتهای بازرگانی است؛ به گونه ای كه پس از یادگیری این مهارتها بتوانند با مهارت كامل امور بازرگانی و تجارت را از طریق شبكه جهانی انجام دهند . بدیهی است كه مطالب آن عاری از خطا نبوده و تكمیل آن به یاری شما نیاز دارد .



حسین پناهی
pnahehossin@gmail.com

shopingforu1@gmail.com

مدیر وبسایت : برادران پناهی
banner 240x200px4
banner 240x200px6

دسته بندی ها

آمار سایت

افراد آنلاین:
بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 95
بازدید این ماه : 8012
کل بازدید:154
آخرین بروزرسانی :
banner 240x200px6

پیوندها

نظرسنجی

بازدید کننده محترم بیشتر از کدام قسمت این وبسایت بازدید می کنید؟


کدهای شما


لطفا فروشگاه ما را لینگ کنید


.

آخرین اخبار در اینستاگرام فروشگاه ما


Instagram .

آخرین اخبار اقتصادی


.

آخرین اخبار دانش و فناوری


.

آخرین اخبار ایران و جهان


.