تبلیغات
خرید اینترنتی

LOGO

خرید اینترنتی
مرجوعی با هماهنگی قبلی پذیرفته می شود (( 09144519352 پناهی ))
  • banner 240x80px1
  • banner 240x80px2
  • banner 240x80px3

نکات مهم در بازار یابی



بعد از اینکه سالهای بیشتری را در زمینه بازاریابی فعالیت کردم، اکنون مایلم که آشکارا اعتراف کنم که استراتژی دو مرحله ای برای رسیدن به موفقیت، به شرح زیر می باشد.


1) قصد و هدف مشخصی داشته باشید، بدانید که می خواهید چه باشید، بدانید که چه می خواهید انجام دهید و یا چه چیزی می خواهید داشته باشید.

2) مطابق با هدف تان پیش بروید، کارهایی را انجام دهید که برای رسیدن به نتیجه موردنظرتان، لازم وضروری هستند.

ما کارها را ساده تلقی می کنیم اما واقعیت عملی آنها تا حدی پیچیده تر است. به این دلیل است که وقتی مطابق با هدف تان اقدامی می کنید، پروسه "اقدام کردن" شما را به جایی می رساند که اصلا انتظارش را نداشته اید، به عبارت دیگر مطابق با هدف تان اقدام می کنید اما نتیجه موردنظرتان را بدست نمی آورید.

تصور اینکه پروسه و یا نتیجه اقدامات بازاریابی تان کاملا تحت کنترل شما خواهد بود، یک اشتباه و سوءتفاهم محض است. شما می توانید قصد و هدف مشخصی داشته باشید، برای رسیدن به اهداف تان یک پروسه گام به گام را پشت سر بگذارید و در مورد تهیه و عرضه محصولات و خدمات تان یک برنامه و استراتژی داشته باشید. اما اگر اقدامی که انجام می دهید باعث شود که قصد و هدف اولیه شما تغییر پیدا کند، در این صورت به عنوان یک کارآفرین چگونه می توانید از آشفتگی و هرج و مرجی که در کارتان پیش می آید جلوگیری کنید؟ 

به عنوان یک کارآفرین باید این دو کلمه بسیار مهم را در لیست واژگان خود وارد نمایید " تمرکز و انعطاف پذیری"

تمرکز توانایی فوق العاده ای است که فرد با کمک آن می تواند فقط به امور مهمی که انتخاب نموده، توجه و دقتی خاص داشته باشد- البته به تعداد محدودی از امور.

اما انعطاف پذیری یعنی اینکه همواره بتوانید بر مبنای اطلاعات جدیدی که از اقدامات صورت گرفته، بدست می آورید دوباره توجه خود را بر روی یک سری اقدامات جدید متمرکز نمایید.

اگر نمی توانید فرآیند و یا نتایج حاصل از بازاریابی تان را تحت کنترل داشته باشید، باید در رویه خود و اقداماتی که انجام می دهید، تغییراتی ایجاد کنید. در اینجا یک نکته ثابت وجود دارد که نباید تغییری پیدا کند و مشتریان شما باید همچنان مرکز توجه شما باشند. ایجاد ارتباط با مشتری و یا ایجاد بخش خدمات به مشتری، شاید یک رخداد خاص در بازایابی نباشد اما یک محیط و جو اعتماد و اطمینان را برای مشتری ایجاد می نماید.

ویل راجرز کمدین و طنزپرداز مشهور آمریکایی یکبار در مورد کارش گفته است: "هیچ انسانی را ندیدم که به او علاقه مند نشده باشم" (ویل راجرز همواره در پی این بود که چیزی دوست داشتنی را در وجود انسان ها کشف کند.) در مورد بازاریابی من نیز باید بگویم که هرگز کار آفرینی را ندیدم که تمرکز بسیار زیادی بر روی مشتریان احتمالی خود داشته باشد. در مورد بسیاری از کار آفرینان،  علاقه زیاد و باور راستین به محصولات و خدمات خود، آنها را به جایی می رساند که تولیدات و خدمات آنها مقبولیت همگانی پیدا می کند. حتی اگر همه انسان های روی زمین، مشتری احتمالی محصولات شما باشند، بازاریابی انبوه در مراحل اولیه شکل گیری شرکت تان کاری بسیار دشوار و پر هزینه خواهد بود.

بنابراین تمرکز بر روی گروههای خاصی از مشتریان احتمالی که ویژگی های مشترکی دارند- بازار یابی عمودی- هم کم هزینه و اقتصادی است و هم فعالیتی قابل سنجش است. وقتی بازاریابی خود را بر مبنای دانش عمیق از ویژگی های مشتریان احتمالی خود پایه گذاری می کنید و جوی حاکی از اعتماد را ایجاد می نمایید، کنترل و نظارت بر بازخورد های جامعه هدف برای شما آسانتر خواهد بود.

اگر فعالیت های متمرکز شما، نتایجی را به همراه داشته باشد که نتایج دلخواه و موردنظر شما نیستند، الان آن زمانی است که شما باید انعطاف پذیری داشته باشید و جامعه هدف دیگری را مدنظر بگیرید و بازاریابی عمودی دیگری را در پیش بگیرید. البته فعالیت هایتان باید منسجم و مطابق با هدف تعیین شده تان باشد.

برای این ماه، اسم رمز ما کارآفرینان سه کلمه می باشد:" تمرکز، انعطاف پذیری و لذت بردن"

جولین گادفری مدیر عامل و موسس شرکت "ایندیپندنت مینز" می گوید: اگر در حال پول در آوردن، انجام یک کار خوب و یا لذت بردن از کارتان نیستید، پس این کار کردن چه لطفی دارد!




دسته بندی : مطالب آموزشی ,
فروشگاه برادران پناهی
» درباره قانون جذب و تاثیر آن بر ذهن ( یکشنبه 1395/09/14 )
» تاثیر افکار منفی در بدن ( دوشنبه 1395/09/1 )
» مطالعات یک پرستار استرالیایی در مورد آروزوی افراد در هنگام مرگ ( جمعه 1395/08/21 )
» تکرار اشتباه ( شنبه 1395/05/2 )
» تمرکز روی هدف ( دوشنبه 1395/04/28 )
» قله ها و پناهگاه ها ( یکشنبه 1395/04/27 )
» اهداف ( شنبه 1395/04/26 )
» ده نگته مهم ( پنجشنبه 1395/04/24 )
» درباره عقاب ها ( سه شنبه 1395/04/22 )
» برنامه ریزی و مدیریت زمان ( سه شنبه 1395/04/22 )
» درباره استیل البرز ( شنبه 1395/03/29 )
» برندهای معروف ایران 3 ( پنجشنبه 1395/03/27 )
» برندهای معروف ایران 2 ( چهارشنبه 1395/03/26 )
» درباره استیل البرز ( جمعه 1395/03/21 )
» برندهای معروف ایران 1 ( جمعه 1395/03/21 )
درباره ما

بنام خدا
"اللّهُ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشَاء وَیَقَدِرُ وَفَرِحُواْ بِالْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا فِی الآخِرَةِ إِلاَّ مَتَاعٌ"
"خدا هر که را خواهد فراخ روزی و هر که را خواهد تنگ روزی می‌گرداند، و (این مردم کافر) به زندگانی و متاع دنیا دلشادند در صورتی که دنیا در قبال آخرت متاعی (موقت و ناقابل) بیش نیست."
آیه 26 سوره رعد

در دنیای امروز كه قدرت اقتصادی هر كشور تثبیت كنندة موقعیت و جایگاه آن كشور در میان سایر ممالك می باشد تلاش به منظور توسعه اقتصادی امری حیاتی است كه در درجة اول به عهده دولت و مسئولین و در مرتبه بعدی وظیفه هر یك از آحاد ملت می باشد . ما نیز به نوبه خود سعی بر آن داریم تا با بیان كوتاهی در زمینة تجارت و بازرگانی ، اندكی از مشكلات آن را كاسته و پیشرفت آن را تسریع نماییم . هدف از نگارش مطالب این وبسایت ارتقاء مهارتهای افراد به منظور بكارگیری هرچه بهتر و سریعتر از شبكة گسترده جهانی در زمینة فعالیتهای بازرگانی است؛ به گونه ای كه پس از یادگیری این مهارتها بتوانند با مهارت كامل امور بازرگانی و تجارت را از طریق شبكه جهانی انجام دهند . بدیهی است كه مطالب آن عاری از خطا نبوده و تكمیل آن به یاری شما نیاز دارد .



حسین پناهی
pnahehossin@gmail.com

shopingforu1@gmail.com

مدیر وبسایت : برادران پناهی
banner 240x200px4
banner 240x200px6

دسته بندی ها

آمار سایت

افراد آنلاین:
بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 95
بازدید این ماه : 8012
کل بازدید:154
آخرین بروزرسانی :
banner 240x200px6

پیوندها

نظرسنجی

بازدید کننده محترم بیشتر از کدام قسمت این وبسایت بازدید می کنید؟


کدهای شما


لطفا فروشگاه ما را لینگ کنید


.

آخرین اخبار در اینستاگرام فروشگاه ما


Instagram .

آخرین اخبار اقتصادی


.

آخرین اخبار دانش و فناوری


.

آخرین اخبار ایران و جهان


.